Möchten Sie zur deutschen Seite wechseln?
Sluiten
Als De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf
Press release
Media and Entertainment|Media Measurement|Netherlands|Dutch

Bijna alle jongeren bezitten een smartphone

 

Nieuwe meting GfK Trends in Digitale Media & Entertainment 

 

Het aantal bezitters van tablets en smartphones blijft jaarlijks met enkele procenten groeien. Inmiddels heeft 65% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder een tablet in bezit (8,6 miljoen). Door het stabiele aantal bezitters van een vaste computer (60%), zijn er nu meer tablet bezitters (65%) dan desktop bezitters. Van de Nederlanders heeft 80% (10,6 miljoen) een smartphone. Jongeren zonder smartphone bestaan echter nauwelijks nog; 96% van hen is in het bezit van een dergelijk toestel.

Het aantal Nederlanders met een actief Facebook (74%) en Twitter (30%) account blijft stabiel, ook onder de jongeren (13-19 jr), respectievelijk 89% en 52%. Instagram, Pinterest en Snapchat groeien, met name onder jongeren.

Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek ‘GfK Trends in Digitale Media & Entertainment’ die vandaag bekend zijn gemaakt. Dit onderzoek ver-schaft inzicht in bezit en gebruik van mobiele apparaten en digitale media. S3 V Mt Veiligheidslaarzen 45 70249c 2 Grisport RcqjL4A35

Tablet
Het bezit van tablets blijft licht groeien van 61% (dec. 2014) naar 65% (juni 2015). Met name het tabletbezit onder jongeren stijgt behoorlijk. In dec. 2014 was nog 50% van de jongeren in het bezit van een tablet. In juni 2015 zijn er 57% tabletbezitters onder deze doelgroep. Nog steeds lopen de jongeren hiermee iets achter op totaal Nederland (65%).

Smartphone
Ook het aantal Nederlanders met een smartphone blijft met enkele procenten groeien, van 76% naar 80%. Onder de jongeren is slechts 4% niet in het bezit van een smartphone. Er zijn meer jongeren die appen (84%) dan bellen (76%) met hun smartphone. Smartwatch Slechts 1,5% van de Nederlanders zegt een smartwatch te hebben. Ten opzichte van dec. 2014 neemt de aanschafintentie af van 17% naar 11%. 

Video on demand
38% van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand diensten (36% dec. 2014). De jongeren zijn vaker bereid om te betalen voor het kijken naar films en series. Onder 13-19 jarigen is het gebruik van betaalde VOD diensten 53%. Op welke devices er gekeken wordt, verschilt niet veel: 51% kijkt via TV, 49% via een mobiel apparaat.

Social Media
Social media zijn nog steeds onder jongeren het meest populair. De 13-19 jarigen hebben zowel meer Facebook en Twitter accounts als ook Instagram, Pinterest en Snapchat.

 

Zowel het aantal jongeren met een Facebook account als met een Twitter account blijft stabiel. Nog steeds 89% van de jongeren heeft een Facebook account (versus 74% totaal Nederlanders). Meer dan de helft van de jongeren (52%) heeft een actief Twitter account (versus 30% totaal Nederlanders). Van een daling van het aantal jongeren met Facebook accounts is dus geen sprake in Nederland. Onder alle Nederlanders groeit Instagram (13% dec. 2014 naar 18% juni 2015), Pinterest (van 10% naar 17%) en Snapchat (van 6% naar 9%). Op zowel Snapchat als Instagram is zelfs meer dan de helft van de jongeren actief.

Sneakers Woden Lage Leather Wit Jane DHIE29

 

- Einde -

Over het onderzoek Trends in Digitale Media & Entertainment
Het onderzoek ‘GfK Trends in Digitale Media & Entertainment’ is uitgevoerd door GfK en bevat twee modules. Trends in Digitale Media is uitgevoerd door GfK in samenwerking met PMA. De steekproef bestaat uit 1.258 Nederlanders van 13 jaar of ouder die gebruik maken van internet en is representatief voor 13.250.000 internetters. Dit onderzoek wordt twee keer per jaar uitgevoerd en gaat in op het gebruik van mobiele devices in het algemeen, en specifiek voor het gebruik van media. Trends in Digitaal Entertainment is uitgevoerd onder een extra steekproef van 1.010 gebruikers van video on demand en/of streaming muziek. Het onderzoek linkt het bezit en gebruik van connected devices aan digitale entertainment content zoals, VoD, streaming muziek en games. Het onderzoek verschijnt twee keer per jaar. Beide rapporten zijn tegen betaling te verkrijgen.  

Jumper Collection Collection Anna Rachele Anna Jeans Collection Jeans Rachele Jumper Anna Rachele Jeans trBosQdChxOver GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoek-experts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Voor meer informatie: www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: twitter.com/GfK_nl
Monique Moeskops T +31 (0)35 6258 404 | M +31 (0)6 53891 757 of [email protected]

 

 

Als De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf
Als De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf
PR contact Northern Europe
X
Deze pagina delen
Als De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf
Heather Jacket Face Dryvent Inlux North Grape The Leaf Women's 3Rq4jc5LA
  • Sitemap
  • Wettelijk
  • Aanmelden nieuwsbrieven
  • Data protection, GDPR
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

© GfK 2019

a

Deze website gebruikt cookies. Cookies geven ons inzicht in hoe bezoekers onze website gebruiken zodat we die kunnen verbeteren en de best mogelijke ervaring kunnen bieden. Door deze website te bezoeken ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer wetenAls De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf

laarzen 3010Wit Eu overknee Plateau 40 Pleaserusa Kiss rEdCoQxeWB
General
Als De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf
Voorleggen
Als De Als De Acteurs Dijken Breken y6Yb7gf